Медіа в соціальних мережах: який контент цікавить аудиторію?

Більшість медіа мають свої сторінки у соціальних мережах. Якою має бути контент-стратегія на кожній платформі та який матеріал найбільше цікавить читачів? Ми розпитали про це редакторок та смм-менеджерок ВВС, Deutsche Welle та ЗМІСТ.

Соціальні мережі є осередком найактуальнішої інформації. Вони налічують 3,6 мільярда активних користувачів станом на 2020 рік. Найпопулярнішими соцмережами в Україні з текстовим контентом є фейсбук, інстаграм та телеграм. Кожна з цих платформ має свою аудиторію, у якої різні вимоги до візуального та текстового оформлення, про це все ми й дізнаємось далі.

 


Журналістика в
інстаграмі

Станом на 2020 рік кількість користувачів інстаграму сягнула 854,5 мільйонів. Це вдвічі більше, ніж у 2016 році. За прогнозами, у 2023 році ця цифра становитиме 988 мільйонів користувачів. Хоч інстаграм не зовсім орієнтований на текстовий медійний контент, але може допомогти підвищити обізнаність про бренд. 

У січні 2019 року в компанії інстаграм повідомили, що кількість активних користувачів Stories по всьому світу становить 500 мільйонів. Візуальний контент має вирішальне значення для успішної маркетингової стратегії більшості брендів, а інстаграм надає можливість креативно позиціонувати медіа-бренд та демонструвати його особистість. 

Контент медіа публікується перш за все на сайтах. Саме вони є осередком лонгрідів, але великі медіа мають й соцмережі, зокрема інстаграм. Тоді як на сайті можна розмістити новину розміром 1500 і більше слів, в інстаграмі існує обмеження у 2200 символів (близько 350 слів). Тому більшість матеріалів із сайтів медіа адаптовують для різних соцмереж, що дає змогу охопити більшу кількість аудиторії.

«Інстаграм стимулює користувачів залишатися на платформі, а не переходити за зовнішніми посиланнями, тож тут варто робити інформативні пости, з яких читач дізнається основну суть історії. Адже не всі підуть шукати посилання на подробиці, розміщені на сайті, у вашому профілі чи сторіз», поділилася досвідом ведення інстаграм-акаунту Ольга Радомська, редакторка соцмереж BBC News Україна.

«Існує стереотип, що інстаграм – це про моду, селфі та котиків. Та це не так – і ми зрозуміли це майже одразу, як почали активно вести там акаунт. Аудиторія інстаграму, звісно, молодша, ніж у фейсбуці, але вона також цікавиться і політикою, і світовими новинами, і науковими досягненнями, і людськими історіями, які може запропонувати BBC. І дослідження підтверджують, що інстаграм дедалі більше бере на себе роль джерела новин – конкуруючи навіть із традиційно новинним твіттером».

Також Ольга розповіла, що ВВС Україна почали активно переводити цифрові відео у вертикальний формат і заливати в IGTV. Деякі з них показують навіть кращі результати, ніж на фейсбуці.

«Інстаграм в Україні нарощує аудиторію швидше, ніж фейсбук, хоча ще й залишається трохи позаду за абсолютною кількістю користувачів. Мережа все ще розвивається, тут немає залізобетонних правил і форматів, тож насамкінець зізнаюся: фото білочок ми теж інколи постимо. Читачам подобається», зазначила редакторка соцмереж  ВВС Україна.

Nota Bene! Для інстаграму потрібно писати коротко, надавати перевагу відеоконтенту або серії зображень, повідомляти про найважливіше. 


Журналістика у фейсбуці

Станом на другий квартал 2020 року, кількість активних користувачів фейсбуку становить понад 2,7 мільярда щомісяця. Це робить його найбільшою соціальною мережею у світі. 36% людей дізнаються новини саме з фейсбуку. Це найбільша частка серед усіх соціальних мереж. Деякі медіа дублюють інформацію з інстаграму у фейсбук, але цільова аудиторія останньої соцмережі є більш вимогливою до текстового контенту та потребує більше деталей. 

Насправді ж, пости у фейсбуці скроляться точнісінько так само, як і в інстаграмі. Згідно з дослідженням 2016 року маркетолога Джеффа Булласа, якого Forbes назвав найвпливовішим директором з маркетингу, пости фейсбуку, які мають менше ніж 80 символів, привертають на 88% більше уваги.

Для любителів лонгрідів на фейсбуці можна розмістити посилання на оригінал статті з її коротким описом. Саме так зазвичай роблять Deutsche Welle. «На нашій офіційній корпоративній сторінці ми переважно розміщуємо цікаві відео та статті з нашої передачі. Таким чином ми показуємо її різноманітність, а наша аудиторія завжди залишається в курсі останніх новин», – повідомляє Вера Тельман, голова відділу корпоративних комунікацій.

Як зазначила пані Тельман, цільовими групами Deutsche Welle є в першу чергу користувачі по всьому світу, а також політичні діячі та журналісти. «Особливо популярними серед наших підписників є інформаційно-розважальні відео, на історичну, культурну та екологічну тематику».

Nota Bene! У фейсбуці є обмеження тексту для попереднього перегляду. На мобільних пристроях ми бачимо три рядки тексту до кнопки «ще», а на комп’ютері — дев’ять. Тому необхідно зацікавити читачів першими рядками тексту.


Журналістика у телеграмі


Довжина одного повідомлення у телеграмі – 4096 символів, а це приблизно 700 слів. Класична стаття нараховує зазвичай 500-800 слів. Тому телеграм є чудовим майданчиком для створення інформаційних каналів. До того ж в ньому можна проводити анонімні опитування, створювати гіперпосилання та надавати читачам доступ до коментування повідомлень.

Багато ЗМІ ведуть свої канали у телеграмі. Більшість з них надають перевагу коротким повідомленням та розміщенням посилання на повну версію статті. Не дивлячись на лояльний ліміт слів, короткі повідомлення є більш популярними на сьогодні. Згідно з дослідженням, описаним у статті газети TIME, 55% людей витрачає менше ніж 15 секунд на ознайомлення з матеріалом статті. 

Досвідом ведення каналу в цьому месенджері поділилася Анастасія Добряк, головна редакторка платформи для активних полтавців ЗМІСТ«У телеграм-каналі ми поширюємо короткі та найважливіші, на думку редакції, повідомлення та новини. Важлива ознака повідомлень у телеграмі – людська мова, лаконічність, оперативність та актуальність. Намагаємося додавати візуальної привабливості каналу фотографіями. Контентом для телеграму займається редакторка, а для інстаграму та фейсбуку – СММ-менеджерка. Разом ми відбираємо інформаційні приводи та радимося про актуальність кожного з них».

Для порівняння, Анастасія поділилася інформацією про інші соцмережі. В інстаграмі проєкту більш молода аудиторія, які цікавиться крафтовим виробництвом, бізнесом, подіями у місті тощо. Тому для інстаграму важливий візуал і більш лайтові теми. У фейсбуці більш доросла аудиторія, тому там публікується найскладніший контент.

«В інстаграмі та фейсбуці наразі ми маємо найбільше взаємодії з читачами і бачимо це через охоплення та репости, але телеграм залишається для нас важливою соціальною мережею, яку ми розвиваємо».

Nota Bene! Для телеграму важливою є форма подачі інформації. Формат месенджера спонукає до дружнього спілкування з читачами, бо повідомлення є більш особистими, ніж публікації в соцмережах. 

[mistape]

Читати також

error: Копіювати не треба :)