Сторітелінг у соцмережах: як зацікавлювати читачів та читачок? Кейси медіа та брендів

Соціальні мережі — це не лише спосіб розвантажити мозок та подивитися приємні відео з котиками, а місце заробітку та значних можливостей. Саме тому бренди, медіа, а також особисті блоги старанно намагаються захопити увагу читачів та читачок, зацікавити власним контентом. Як розповідати свої історії так, щоб вас слухали та дивилися? Що таке сторітелінг та чому його варто використовувати? Відповіді шукайте у нашому матеріалі.

Що таке сторітелінг та чим він корисний?

Згідно з міжнародними дослідженнями 2021 року, проведеними та опублікованими HootSuite і We Are Social, середньостатистичний користувач інтернету проводить найбільшу кількість часу саме у соціальних мережах — 44 %. 

Конкуренція за увагу читачів та читачок висока, тому потрібно вміти підкорювати їхні серця з перших слів. У своїх соцмережах українські та світові бренди, а також медіа, використовують сучасний та ефективний інструмент розповіді. Cторітелінг — це яскравий опис ідей, переконань, особистого досвіду та життєвих уроків за допомогою історій або оповідань, які викликають емоції та інсайти. Він допомагає закарбувати в пам’яті читачів та читачок образ бренду, підлаштовуючись до їх потреб. Додатковою перевагою є те, що людина по той бік монітору буде відчувати приємність та прозорість такого формату онлайн-спілкування. 

Правила успішного сторітелінгу 

Визначте власну цільову аудиторію

Перед тим, як розповідати цікаві історії, варто розуміти хто є цільовою аудиторією вашого бренду або медіа. Відома маркетингова модель 5W Шерінгтона допоможе відповісти на найважливіші питання про вашого клієнта та побудувати з ним правильну комунікацію:

  1. Who? (Ким є ваш клієнт/клієнтка чи читач/читачка на даний момент? Ким би ви хотіли їх бачити? На кого ви керували маркетингову комунікацію дотепер?) 
  2. What? (Які характеристики мають ваші читачі та читачки: стать, вік, географічне положення, інтереси, рівень освіти, сімейний стан, рівень доходу? Що вони купують?) 
  3. When? (Коли ваші клієнт(к)и купують ваш продукт? У який час вони взаємодіють з медіа/брендом у соцмережах?) 
  4. Where? (Де живуть ваші читачі та читачки? Де вони вас знайшли в соцмережах, за допомогою чого?) 
  5. Why? (Чому вони купують продукт саме у вас або у ваших конкурентів? Чому вони читають певні медіа?)

Відповівши на ці запитання, ви будете розуміти, які історії захоплять саме вашу цільову аудиторію і що їй потрібно почути.

Використовуйте власний tone-of-voice 

Коли ви розумієте хто є вашою цільовою аудиторією, то саме час визначити tone-of-voice, який потрібно використовувати у комунікації. Tone-of-voice  це манера спілкування з читач(к)ами, стиль взаємодії компанії з клієнтом, формат комунікації та її подачі.

Існують різні типи спілкування брендів/медіа з користувачами. Можна писати власні тексти у більш офіційному форматі, або ж використовувати дружній та теплий стиль спілкування  усе залежить від типу компанії та цільової аудиторії. Проте саме tone-of-voice допомагає здобути довіру читачів та показати персону вашого бренду, його цінності тощо. 

У власному tone-of-voice можна ввести персонажа бренду, візуалізувати історії, звертатися до читачів та читачок на “ти” або ж на “ви”, обирати, який саме тип контенту варто публікувати. Нижче наведено приклади BBC і Daily Mail.

Побудуйте чітку структуру розповіді та визначте її ціль
Для цього поставте собі такі питання:

  • Що я хочу, щоб відчували люди після перегляду/прочитання історії?
  • Яка ціль історії? (Надихнути, продати, підвищити впізнаваність…)
  • До якої дії я хочу закликати людей? (Подумати/підписатися/купити тощо).

Важливими у кожній історії є її структура:

  1. Передісторія.
  2. Зав’язка.
  3. Розвиток.
  4. Кульмінація (найважливіше).
  5. Розв’язка. 

Переведіть факти в історію 

Публічний оратор та автор, Алан Вайс, стверджував: «Логіка змушує думати. Емоції змушують діяти». Інформація, яка випливає з  цікавої історії, запам’ятовується краще, ніж та, яка отримана з фактів і цифр. У підсумку, ефективна комунікація з читачами та історії, які відповідають їхнім потребам, викликають довіру до бренду.

Візуалізація тексту 

Люди полюбляють яскраві зображення, бо це викликає емоції. Використовуючи вдалі та якісні зображення, створюючи цікаву графіку чи відео, ви досягнете більше успіху і кращого залучення. Проте варто пам’ятати: текст та візуалізація працюють добре, коли одна інформація доповнює іншу, а не повторюється.

3 техніки сторітелінгу на прикладі брендів та медіа 

Створення розповіді за допомогою персонажів 

Бренд, який має цікавого персонажа (анімованого, реального, у вигляді тварини), має можливість передавати свої маркетингові комунікації з його допомогою. Створити персонажа можна за допомогою візуалізації своїх розповідей, створення його образу у картинках. Він має бути позитивним та приємним для читачів та читачок.  Такий спосіб розповіді сприймається легко та викликає спектр позитивних емоцій: радість, теплі почуття до бренду, бажання ідентифікувати себе з цим героєм тощо. Надихнутися можна прикладами Окко Пельки та Честера з Cheetos. 

Шлях героя або ж мономіф

Мономіф — це розповідь, яка побудована на тому, що головний герой залишає свій дім та вирушає у невідомість, складну подорож. Там він долає багато труднощів, переживає переломні моменти та вертається додому вже з набутою мудрістю або значною нагородою.  Також впродовж подорожі він може зустріти наставника, який йому допомагає. 

Багато брендів використовують у постаті героя свого клієнта, а наставником є сам бренд та його продукт, який вирішує певну проблему. Завдяки контрасту емоцій  від напруження до щасливого фіналу  читачі концентрують увагу на історії.

Головна задача бренду — показати, яким чином продукт може вирішити певну проблему, та відкрити нові можливості перед героєм. Також такий сторітелінг підходить для історії створення бренду, де останній може виступати героєм.  В медіа такі інструменти розповіді можуть використовуватись для історій успіху видатних особистостей, їх біографії, благодійності. Показуємо вам приклад телеведучої Яніни Соколової, а також можна заглянути на мономіф реклами IKEA в Youtube.

Об’єднання ідей 

Це техніка розповіді, сюжет якої створений з декількох історій. Проте серія історій об’єднується в одну спільну ідею та зацікавлює цим читачів. Такий формат може підійти для розповіді про створення певного громадського руху, компанії; про те, як власники компаній об’єднались та створили спільний продукт. Ці історії можуть бути нічим не пов’язані, проте об’єднані заради спільної мети.

У медіа прикладом цього інструменту є серія постів-вшанування померлих визначних українців  онлайн-видання Zaxid.net,  які об’єднані однією ідеєю та метою: пам’ятати наших героїв та бути свідомими українцями.

***
Розуміючи потреби та інтереси власної аудиторії, бренди або медіа успішно знаходять шлях до сердець читачів та читачок, залишаються для них актуальними. Використовуйте вищезгадані правила та техніки сторітелінгу і залишайтеся у пам’яті навіть найвибагливіших читачів та читачок. 

Авторка: Марія Боднар. Коректорка: Діана Підбуртна.

 

 

 

 

[mistape]

Читати також

error: Копіювати не треба :)