Як коректно спілкуватися з майбутнім керівництвом?

Пошук роботи — не менш важливий процес, ніж сама робота. При відгуку на кожну вакансію кандидати проходять декілька етапів, спілкуються з рекрутерами або HR-ми — людьми, які відповідальні за підбір персоналу у компаніях, а також доводять, що мають відповідні hard i soft skills. Як спілкуватися з працедавцями на кожному етапі. Ділимося рекомендаціями та порадами фахівців. 

Письмова комунікація

Електронні листи — перший крок комунікації з майбутнім керівництвом. Найчастіше саме через поштову скриньку кандидати надсилають резюме, а у супровідному або мотиваційному листі описують своє прагнення працювати у цій компанії. Тому варто не забувати про стандартні правила ділового листування.

З чого почати?

  • Створити коректну назву для електронної пошти (наприклад, kyrylo_typovyy@gmail.com)
  • У темі листа вказати ту, яка зазначена в описі вакансії.
  • Мотиваційний лист має бути чітким і послідовним. Кожну ціль варто виділяти в окремий абзац.
  • Подбайте про те, щоб доступ до перегляду точно був для всіх, хто отримуватиме посилання.

Як підготуватися до подачі на вакансію у сфері медіа?

HR-директорка ділового новинного видання «Ліга.net» Олександра Максименко розповідає, що процес підготовки резюме журналістів насправді нічим не відрізняється від підготовки резюме фахівців іншого напряму. Воно має містити інформацію про освіту, стажування, досвід роботи та посилання на свої роботи. 

Пошукачі також мають зазначити очікування від нової роботи та ціль пошуку. Важливо вказати напрям журналістики, у якому спеціалізуєтеся, в яких сферах маєте експертність або у яких жанрах і напрямках цікаво писати. Не зайвим буде повідомити про бажаний формат роботи (повний або неповний робочий день, віддалений формат, в офісі,  або на постійній основі). 

У супровідному листі журналістам варто зазначити, чим зацікавила вакансія, чому хочуть працювати саме в цій редакції та чим досвід може бути корисним. Також важливо не забувати про посилання на свої роботи, але до портфоліо слід додавати найкращі матеріали, а не все, що є. 


Комунікація телефоном або за допомогою відеозв’язку

Після отримання резюме і мотиваційного листа рекрутери формують додаткові питання до кандидатів. У них також може з’явитися бажання поспілкуватися з людиною. Багато працедавців починають спілкування саме з телефонної розмови або онлайн-інтерв’ю, щоб розповісти кандидатам про перспективи посади, зрозуміти, чи підходить їм людина та з’ясувати її перший, заочний інтерес до компанії. 

Як підготуватися?

  1. Складіть перелік ваших знань та навичок, які відповідають критеріям вакансії. 
  2. Будьте готові робити нотатки під час інтерв’ю. Покладіть поруч ручку і блокнот. Можливо, вам доведеться занотувати тестове завдання або певну важливу інформацію.
  3. Створіть таку атмосферу, щоб ніщо не відволікало вас. Поставте дзвінки, месенджери та додатки на режим тиші.
  4. Наведіть лад у кімнаті. Зачиніть двері. Вимкніть телевізор та інші пристрої, які можуть створювати додатковий шум і заважати вам зосередитися.
  5. Використовуйте тихе і комфортне місце, щоб сфокусуватися на розмові. 

Не забувайте про етикет:

  1. Відповідайте на дзвінок самі. Не передавайте слухавку іншим людям перед розмовою. Для початку впевніться, що ваші члени родини або сусіди знають, що ви чекаєте на дзвінок. Назвіть своє ім’я рекрутеру, коли відповідаєте.
  2. Слухайте уважно і не починайте відповідати, доки рекрутер не завершить своє питання. Якщо хочете щось сказати, занотуйте думку і поверніться до неї, коли настане ваша черга. 
  3. Не хвилюйтеся, якщо потребуєте декількох секунд для відповіді на питання. Однак не мовчіть занадто довго, створюючи незручну тишу. 
  4. Якщо не можете проходити співбесіду у конкретний час, то попередьте про це одразу. Запитайте, чи можливо поспілкуватися іншим разом і запропонуйте альтернативу. 

Комунікація наживо

І ось настав час живого знайомства. Співбесіда — це можливість для працедавців віч-на-віч поспілкуватись з кандидатом. Для майбутнього працівника — шанс проявити себе як особистість, відповісти на важливі питання, а також більше дізнатися про потенційних колег.

Щоб сподобатися рекрутерам, не варто бути кимось іншим і поводитися нещиро. Краще будьте собою і чесно розповідайте про свої досягнення. Компаніям подобається, коли перед подачею резюме на вакансію ними справді цікавляться. Наприклад, проглядають сайт, канали комунікації та які матеріали створюють. Знають, які ще є соціальні мережі та в якому стилі їх ведуть. Цікавляться, які додаткові активності та заходи проводять компанії. А також розуміють, чим саме можуть удосконалити роботу майбутнього відділу.

Важливо показати, що тут ви будете на своєму місці та завдяки своїм зусиллям, навичкам і поведінці зможете добре виконувати свою роботу та забезпечувати компанії позитивну репутацію.

На думку HR-директорки Олександри Максименко, на співбесіді головне бути собою. Пошукач роботи має розуміти, що це не екзамен, а знайомство. Питання має ставити не лише рекрутер, а й журналіст. Кандидат на посаду так само може питати про те, що його цікавить. Якщо у журналіста залишилися питання після тестового завдання, то їх також варто обговорити. 

Розповідаючи про себе, робіть акцент на сильні сторони та вказуйте зони росту. Також можна поцікавитися динамікою роботи в редакції: яку кількість новин, статей, інтерв’ю та інших матеріалів потрібно писати за день/тиждень/місяць тощо. Така інформація допоможе оцінити свої сили та зрозуміти, чи зможете впоратися з таким навантаженням. 

До співбесіди варто підготуватися заздалегідь. Наприклад, визначити, які питання слід ставити рекрутеру.

Важливо знати та бути готовим до запитань про:

Компанію: історію, цінності, локації, цільові аудиторії  та провідних конкурентів. Керівництво має бачити, що кандидат недаремно подався на конкретну посаду саме у цій компанії, зацікавлений у цій роботі та розуміє, чим може бути корисним саме тут. 

Посаду, на яку подаються: до якого відділу належить ця вакансія? Якими важливими навичками мають володіти майбутні працівники? Чи важливо буде вміти працювати у команді? Які цілі ставить керівництво?

Вас: резюме і досвід роботи, сильні сторони та зони розвитку, приклади, що підтверджують досягнення KPI на попередніх роботах. І головне знати, чому саме ви заслуговуєте на цю посаду. 

Одним з методів, який допоможе підготуватися до інтерв’ю називається STAR. За допомогою цього інструменту можна згрупувати питання за такими блоками: 

  • Ситуації, які могли виникати під час виконання робочих завдань.
  • Завдання: Які завдання ви виконували на вашій посаді?
  • Дія: Що ви робили? Які навички застосовували?
  • Результати: Яких цілей досягли на попередній посаді?
  • Рефлексія: Чому ви навчилися з ситуацій, які доводилося вирішувати на роботі?

***
Поважайте себе, майбутнє місце вашої роботи та людей, з якими комунікуєте. Не забувайте показувати себе з професійного боку вже на етапі заочного скринінгу. Навіть якщо керівництво компанії на цьому етапі не прийме позитивне рішення, вас все одно запам’ятають з гарного боку.

[mistape]

Читати також

error: Копіювати не треба :)