Як планувати ефективно? Добірка книг про тайм-менеджмент

Коучі та мотиваційні спікери продукують чимало книг про раціональне планування часу. Та пересічним читач(к)ам поради, базовані на особистому досвіді авторів і авторок, часто видаються надто узагальненими. Запал після прочитання швидко розвіюється внаслідок кількох невдалих спроб встигнути стільки ж. «Чарівної таблетки», яка допомогла б усім, справді поки не винайшли. Проте з-посеред видань цієї тематики все ж можна відшукати дієві для свого способу життя та цілей поради.  Ми уклали добірку з п’яти книг, що пропонують різні погляди на керування власним часом.


«Зроби це зараз. 21 чудовий спосіб зробити більше за менший час», Брайан Трейсі

Брайан Трейсі  — автор кількох книг про саморозвиток, сьогодні перекладених багатьма мовами. Найвідомішою є його метафорична порада «з’їж жабу»  — себто виконай найнеприємніше завдання першим. Однак доробок Трейсі пропонує набагато більше ефективних методів. «Зроби це зараз…» містить 21 пораду для щоденного планування. Книга буде корисною для тих, хто викладається на повну, та все ж у кожній добі шукає додаткову годину. Методи Трейсі імпонуватимуть саме тим, хто не страждає від браку самодисципліни, а лише бажає оптимізувати свою діяльність. Особливо імпонує те, що автор турбується про емоційний і фізичний стан своїх читачів. Окремі частини тексту присвячені важливості достатньої кількості сну та вільного від ґаджетів дня в тижні.


«Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід», Стівен Річардс Кові

Стівен Кові відкидає традиційні методи планування, зокрема написання списків для виконання необхідного. Книга повністю відповідає на поставлене у вступі запитання: «Якщо «працюй більше, розумніше і швидше» не працює, що робити?». Користуватися не годинником, а компасом, що вказуватиме на справді важливі для вас речі,  — ось що пропонує автор. Це філософська  книга, що надихає. Її однозначно варто читати тим, хто прагне віднайти баланс між професійною діяльністю й особистим життям, навчитися розділяти «термінове» та «важливе». 


«Знайти час. Як щодня фокусуватися на тому, що справді важливо», Джейк Кнапп, Джон Зерацкі

Книга-інструкція складається з 80 практичних порад. Автори переконані, що навіть у  «щільному» графіку можна викроїти місце для мрії. «Діловитість на показ» головний у книзі концепт, що означає позірну зайнятість сучасної людини. Щодня ми перевіряємо електронну пошту та месенджери, переглядаючи  часто не варті нашої гострої уваги сповіщення. Прибравши цю просту щоденну рутину, можна знайти місце для бажаного. Перед прочитанням «Знайти час…» варто набратися сміливості нарешті розчистити свій календар. На думку авторів, саме так можна отримати задоволення не лише від результату, а й від процесу. 


«Не читайте цю книжку. Тайм-менеджмент для творчих людей»,  Дональд Рос

Чи можуть розпланувати графік ті, хто продукує щодня нові ідеї? Дональд Рос переконаний, що навіть люди творчих професій,  котрі не мають сталого офісного графіку та повторюваних завдань, здатні керувати своїм часом. «Не читайте цю книжку…»  — посібник, що допоможе дібрати власний шлях тим, хто ще не бачить чіткої мети перед собою. Це не книга, яку можна прочитати на одному подиху, — це квест, який потрібно проходити крок за кроком. Наприкінці ж читачач(к)ам вдасться створити власну систему дієвого планування.


«Формула продуктивності», Орест Зуб

Найпопулярніші сьогодні книги про планування написали американські автори. Так, ми часто стикаємось із  невідповідністю реалій свого життя з тими, у яких діяв автор. Остання ж книга в нашій добірці  —  мотиваційний приклад українського письменника, мандрівника й онлайн-підприємця. Текст орієнтований на тих, хто багато працює, але не насолоджується своїм життям. Автор не є кваліфікованим експертом з питань тайм-менеджменту та саморозвитку, але він розповідає власну історію життя, яким цілком задоволений. Тут ви не дізнаєтеся універсального плану для подальших дій, але отримаєте достатньо мотивації написати власну історію успіху. 


Авторка: Юлія Ольхова.  Коректорка: Марина Кулініч.

[mistape]

Читати також

error: Копіювати не треба :)