Яку назву дати матеріалу? Поради, які допоможуть легше створювати заголовки

Важливо зачепити читачів з перших слів вашого матеріалу  —  заголовку. Як це зробити та не витрати на його створення безліч часу? Сім порад про те, що має бути у заголовку та як його оформити читайте у нашому матеріалі. 

Заголовок  —  це той елемент тексту, який впливає на те чи прочитає людина матеріал чи омине його. Вміння створити та правильно підібрати назву — необхідна навичка для кожного журналіста. У гонитві за рейтингами сучасні шпальти медіа можуть потонути в жовтих, дезінформуючих, клікбейтних заголовках. Зібрали поради, як створити варту уваги, але водночас якісну назву для вашого матеріалу.

Порада перша: назва матеріалу повинна розповідати про що він.

Правило, яким треба керуватися при створенні заголовків, лежить на поверхні та відоме нам ще із дитинства: «Назва демонструє те, про що розповідається у тексті». Тож заголовок повинен передавати суть матеріалу. Написавши текст, спробуйте визначити перш за все для себе про що він. Як правило відповідь на це питання повинна бути короткою й може стати вдалою назвою для вашого матеріалу.

Порада друга: намагайтеся писати заголовок так, щоби він підштовхнув аудиторію прочитати матеріал повністю.

Уникайте перебільшень, пліток та вигадок, краще, щоб назва була чесною та відповідала обіцяній у ній інформації. Якісний заголовок зазвичай привертає увагу аудиторії користю, а не жовтизною й інтригами. При створенні назви свого матеріалу ставте перед собою мету зробити її такою, щоби вона містила інформацію, яку шукає аудиторія.

Порада третя: за можливості використовуйте цифри в заголовках.

Цифри привертають увагу аудиторії, додають конкретики, переконливості та авторитетності стверджує The Write Direction, компанія з професійного та технічного письма. Також назви з цифрами є більш привабливими для нашого мозку, бо автоматично організовують інформацію в логічному порядку. 

Порада четверта: вигадуйте більше, ніж один варіант назви для ваших текстів.

Після того, як ви написали матеріал, спробуйте на окремому аркуші набрейнштормити якомога більше заголовків для нього. Використовуйте для цього асоціації та все, що спаде на думку. Цей спосіб допоможе не тільки потренуватися та побачити всі можливі варіанти заголовків, а й обрати серед них найбільш влучний.

Порада п’ята: намагайтесь створювати незвичайні заголовок.

Особливо привабливими заголовки робить використання іронії та гри слів. Ці інструменти допомагають зробити матеріал більш цікавим Проте при їх використанні слід пам’ятати, що вони є недоречними, якщо текст висвітлює трагедію чи тему смерті.

Порада шоста: завжди слідкуйте за етичністю вашого заголовку.

Важливо, щоб назва вашого матеріалу, як і сам текст, не містив дискримінаційних суджень. Пам’ятайте, що зазначення певних ознак людей без необхідної на те потреби є неприпустимим. Зокрема,  кодексі етики українського журналіста зазначається, що:«ніхто не може бути дискримінований через свою стать, мову, расу, релігію, національне, регіональне чи соціальне походження або політичні уподобання. Вказувати на відповідні ознаки особи (групи людей) слід лише у випадках, коли ця інформація є неодмінною складовою матеріалу. Необхідно утримуватися від натяків або коментарів, що стосуються фізичних недоліків чи хвороб людини, уникати вживання образливих висловів, ненормативної лексики».

Порада сьома: спробуйте створювати заголовки у формі питань.

Такий формат назви спонукатиме читачів прочитати ваш матеріал повністю, аби отримати відповідь на питання. Цей спосіб створює ефект інтриги та підштовхує взять участь у бесіді. Головне пам’ятати, що не потрібно виносити у заголовок питання, на яке людина вже завідомо знає відповідь. Також більш цікавими для назв є відкриті питання.

Сподіваємось, що ці поради полегшать вам процесс створення та підбору заголовків для ваших майбутніх матеріалу та збільшать кількість якісних назв на шпальтах сучасних медіа.

[mistape]

Читати також

error: Копіювати не треба :)