Що подивитися журналіст(к)ам? Добірка кінострічок

Фільмів про журналістів зняли чимало, але інколи в них є ілюзії щодо професії. У результаті їх виникнення люди не до кінця усвідомлюють значущість роботи журналістів. То де ж дізнатися про «‎темну» й приховану сторону професії? Правдиву, жорстоку та інколи несправедливу журналістику продемонструють вам фільми з нашої добірки.

«Ціна правди» (англ. Mr. Jones)

Неймовірний фільм польської режисерки Агнешки Холланд полонив серця багатьох глядачів. Реальна історія українського Голодомору та акторський талант Джеймса Нортона нікого не залишили байдужим. Бути популярним і шанованим владою журналістом чи залишитися чесною і справедливою людиною-ізгоєм ─ з такою дилемою стикається наш герой. Але чи вистачить йому духу та сміливості написати правду, коли за неї доведеться платити власним життям? 

«П’ята влада» (англ. The Fifth Estate)

Фільм розповідає нам історію засновника Wikileaks Джуліана Ассанжа і його колеги, Даніеля Домшайт-Берга. Історія скандального сайту, який у свій час викрив багато таємниць влади та підняв не один бунт у громадах. Джуліан та Даніель мають одну мету: говорити правду, якою б шокуючою вона не була. Та чи дотримаються наші герої своїх принципів, отримавши доступ до секретних даних одного з наймасштабніших військових конфліктів світу Афганської війни?

«Журналіст» (англ. Manhattan Night) 

Журналіст-криміналіст Портер мало чим відрізняється від інших. Він пише про кримінальні події Нью-Йорку. Його головні переваги оперативність та неймовірна спостережливість. На одному з світських заходів Портер зустрічає вдову талановитого режисера Саймона Кроулі, Керолайн. Вона просить журналіста про допомогу у розслідуванні вбивства її чоловіка. Куди приведе Портера його допитливість і що приховує Керолайн дізнаєтесь під час перегляду.

«10 днів у божевільні» (англ. 10 Days in a Madhouse)

Події фільму відбуваються у далекому 1887 році. Молода репортерка «‎Нью Йорк Ворлд», Неллі Блай отримує нове доволі специфічне завдання — написати матеріал про жіночу божевільню. Репортерка вирішує симулювати психічний розлад аби потрапити всередину. Вона навіть не підозрювала, що заради матеріалу доведеться пожертвувати власним ментальним здоров’ям. Та виявляється потрапити у божевільню дедалі легше, аніж вийти…

«Останнє слово» (англ. The Last Word)

Гаріет Лоуллер — справжня бізнес-леді. Для неї важливо аби усе було бездоганним, у тому числі й її репутація. Такою ж бездоганною вона має залишитися навіть після смерті. Тому Гаріет замовляє власний некролог у молодої журналістки Енн. Журналістка зустрічається зі знайомими бізнесвумен, її колишніми чоловіками та колегами, але ніхто не може сказати про Гаріет жодного гарного слова. Відмовлятися від роботи Енн не збирається, тож разом жінки вирушають створювати нові хороші спогади, аби останнє слово Гаріет було ідеальним.

«Правда» (англ. Truth)

Засновано на реальних подіях. Протягом 15 років Ден Дейзер був обличчям усіх головних подій США. Головний принцип телеведучого — казати правду і нічого, окрім правди. Разом з журналісткою Мері Мейпс, ведучий дізнається шокуючі подробиці політичної діяльності Джорджа Буша. Кар’єра обох ведучих стає під загрозою. Що оберуть герої: зберегти власну кар’єру, зрадивши принципи, чи розказати правду, за яку доведеться заплатити своїми життями?

«‎Річард Джуелл» (англ. Richard Jewell) 

Фільм, в основі якого реальна історія охоронця Річарда Джуелла. Працюючи на Олімпійських іграх 1996 року, Річард помічає на стадіоні бомбу, чим рятує величезну кількість життів. От тільки преса, разом з ФБР перегортають історію догори ногами, коли заявляють: Річард і є ініціатором теракту. Народний герой миттєво перетворюється на ворога і терориста. 

«‎Розум у вогні» (англ. Brain on fire)

Сюзанна Кехалан молода і перспективна журналістка. Нещодавно дівчина влаштувалася на роботу у газету «‎New York Post», вона щаслива у стосунках з коханим хлопцем. І здається, життя не може бути кращим. Але одного дня Сюзанна прокидається у лікарні, прив’язаною до ліжка. Дівчина не пам’ятає що трапилося з нею і як вона опинилася тут. Чи допоможе журналістська спостережливість та увага до деталей врятувати найцінніше власну пам’ять?

«‎Глорії» (англ. Glorias) 

Фільм-біографія відомої американської журналістки та феміністки Глорії Стайнем. Кінокартина демонструє історію Глорії з самого її дитинства. Протягом усього свого життя дівчина стикається з дискримінацією жінок. Навіть у прогресивних американських ЗМІ журналістка постійно помічає порушення жіночих прав. Глорія вирішує, що таке ставлення більше не можна терпіти і заявляє всьому світові: «‎Жінки та їхні права не менш важливі, ніж чоловічі».

«Справжній злочин» (англ. True Crime)

Репортер Стів Еверет справжній професіонал своєї справи, однак хорошою людиною назвати його складно. Він зловживає алкоголем, постійно змінює жінок, грубо розмовляє. Та, дізнавшись, що безвинна людина засуджена до смертного вироку, журналіст не може залишатися осторонь. Він вирішує допомогти хлопцеві врятувати життя. Але справа ускладнюється, адже в Америці того часу якраз починає процвітати расизм.

«Ідеальний пацієнт» (англ. The Perfect Patient)

Події фільму розгортаються навколо справи Томаса Квіка жорстокого американського маніяка. За всі вбивства Квік засуджений до посмертного заключення у психіатричній лікарні. Однак шведський журналіст Ханес Ростам заперечує причетність Квіка до скоєних вбивств. Ростам постає проти усієї судової системи Швеції і проводить власне незалежне розслідування. У ході нього журналіст з’ясовує усі темні секрети минулого життя Томаса.

«Небезпечне розслідування» (англ. Shock and Awe)

Після теракту 11 вересня 2001 року ситуація в Америці загострюється. Підвищений рівень страху у суспільстві стає ідеальним засобом маніпуляції в руках політиків. Вашингтон публічно заявляє, що Садам Хусейн готує зброю масового ураження. Журналіст Джонатан Лендей вирішує перевірити інформацію та провести власне розслідування. Завдяки зв’язкам у Пентагоні Джонатан дізнається правду. Перед ним постає складне завдання звинуватити у брехні самого Президента.

«Велика гра» (англ. State of Play)

Кел Маккефрі, журналіст газети «Washington Globe», розслідує cерію вбивств. Усі знайдені докази приводять журналіста до іншої кримінальної справи — загибелі секретарки конгресмена Коллінза, давнього знайомого Маккефрі. Завдяки спільним зусиллям чоловікам вдається з’ясувати, що до смерті секретарки причетні вищі політичні кола країни. Тепер розкрити злочини буде набагато складніше.

«Крістін» (англ. Christine)

Дівчина, на ім’я Крістін, працює репортеркою на одному з відомих телеканалів США. Її погляди на журналістику радикально відрізняються від поглядів начальства. У Крістін на першому місці стоять люди та їх почуття, а у боса — рейтинги. Дівчині обіцяють підвищення, якщо вона більше писатиме про злочинність та зніматиме криваві історії. Нова політика каналу тисне на Крістін, вона відчуває себе пригніченою, а її інтерес до роботи зникає. На його місце приходить довготривала депресія.

«Життя прекрасне» (англ. 50/50)

Адам — молодий та амбітний журналіст. Він не палить, не п’є й ніколи не наражає себе зайвий раз на небезпеку. У хлопця є друзі, кохана дівчина та впевненість у тому, що журналістський успіх чекає попереду. Але раптово плани хлопця на майбутнє кардинально змінюються. Під час візиту до лікарні Адаму оголошують діагноз, що не піддається лікуванню — рак спинного мозку. Хвороба змушує журналіста переосмислити життя. Потрапляючи з одної курйозної ситуації в іншу, Адам поступово приймає хворобу і навіть знаходить у ній позитивні сторони. 

«Павільйон сміху» (англ. Whiskey Tango Foxtrot)

Тележурналістка Кім Бейкер отримує нову посаду військової кореспондентки. Аби виконати нове завдання, їй доводиться вирушити до Афганістану. Там журналістка заселяється до будинку під назвою «Павільйон сміху», де знайомиться з кореспонденткою ВВС Танею Вандерпол та фотографом Йеном МакКелі. Тепер вони втрьох мають боротися за право чесно висвітлювати військову ситуацію. За допомогою жіночих хитрощів та гострого розуму Кім дізнається багато секретів, що приховує лінія фронту. Війна стає не тільки полем бою, а й дарує журналістці чимало нових знайомств.

«Скандал» (англ. Bombshell)

Мегін Келлі, Гретчен Карлсон та Кайла Поспісіл, певно, ніколи б не зустрілися. Жінки знаходяться на різних соціальних рівнях та посадах. Об’єднує їх лише канал Fox News та його засновник Роджер Айлз. Кожна з журналісток стикається з домаганнями від боса. Абсолютно різні за віком та поглядами на життя жінки об’єднуються аби протистояти насиллю та покласти край сексизму в компанії. 

«Місто на кордоні» (англ. Bordertown)

Фільм-детектив розповідає нам історію репортерки Лорен Адріан. Журналістка вирушає у мексиканське містечко Сьюдад-Хуарес розслідувати вбивства жінок. Ситуація виявляється катастрофічною: поліція не діє, місцеві жителі вірять, що в усьому винні темні сили, а кількість жертв вже досягає сотні. Ніхто не збирається допомагати журналістці розслідувати справу. Лорен вирішує дізнатися більше інформації від працівниць фабрики, про що незабаром шкодує…

«Майже відомий» (англ. Almost Famous)

Фільм, де перетинаються світи журналістики та музики. Молодий хлопець Уільям Міллер стає спеціальним кореспондентом відомої газети «Rolling Stones». Він отримує специфічне завдання супроводжувати відому рок-групу «Stillwater» у грандіозному турне всією країною. Під час сумісної подорожі професійні стосунки хлопців перетворюються на дружні. Всі починають сприймати життя по-новому та цінувати його більше.

«Газета» (англ. The Paper)

Ця кінокартина має незвичний формат. У ній розповідається про 24 години з життя редактора газети «The New York Sun» Генрі Хекета. За такий короткий термін Генрі має зібрати точні дані вбивства та опублікувати розслідування. Тим часом до рук головної редакторки газети Елісії Кларк потрапляє скандальна стаття. Така публікація може значно покращити фінансовий стан видання і збільшити його аудиторію. Хекет отримує нове завдання — перевірити сенсаційну статтю на достовірність. Він вирушає на пошук доказів, у результаті чого стає учасником перестрілки.

«Афера Стівена Гласса» (англ. Shattered Glass)

Стівен Гласс — журналіст одного з провідних друкованих видань Америки «The New Republic». Він мріє про журналістську славу, проводить шокуючі розслідування. Але у нього є один значний недолік він бреше. Усі його матеріали засновані на його особистих спостереженнях, а тому довести брехню журналіста неможливо. Аж поки за фактчекінг Гласса не беруться конкуренти.

«Чудовий день у нашому районі» (англ. A Beautiful Day in the Neighborhood)

Збудувавши свою кар’єру на скандальних публікаціях, журналіст Ллойд Вогель став справжнім циніком. Він зневажливо ставиться до нового завдання газети провести інтерв’ю з улюбленцем публіки, ведучим Фредом Роджерсом. Завжди привітливий та усміхнений Фред відверто бісить Ллойда. Журналіст вирішує за будь-яку ціну вивести ведучого на чисту воду. Але Фред має власні плани на це інтерв’ю.

«У центрі уваги» (англ. Spotlight)

Як розповісти правду про тих, хто вважається святими? Як переконати суспільство у своїй правоті? Марк Руффало у ролі журналіста газети «The Boston Globe» разом із колегами намірений розкрити злочинців, що ховаються за маскою священників. Герої, які лякають своєю безчесністю, і журналісти, які захоплюють своєю сміливістю — це саме те, що робить цей фільм унікальним.

«Секретне досьє» (англ. The Post)

Справжня класика журналістського кіно. Якість цього фільму підтверджує рекордна кількість номінацій на Оскар. Отримавши у свої руки секретну інформацію Пентагона, воєнний аналітик Деніел Елсберг копіює та надсилає інформацію до редакції «The New York Times». Головний конкурент газети «Washington Post» не має наміру змиритися з перемогою американського ЗМІ. Однак під тиском влади організаціям нічого не залишається, окрім як об’єднатися заради спільної справи.

«Правдива історія» (англ. True Story)

Цей фільм у першу чергу про людину. Його ім’я Майкл Фінкель і він журналіст. Боровшись за правду, Майкл сам стає жертвою брехні. Відомий злочинець Крістіан Лонго під час свого затримання представляється іменем кореспондента. Чи допоможуть журналістські навички повернути свою особистість і відновити зруйновану вщент кар’єру?

«Нічого, окрім правди» (англ. Nothing But the Truth)

Американська журналістка, Рейчел Армстронг, дізнається важливу інформацію від агента ЦРУ під прикриттям. Вона не збирається приховувати правду і якнайшвидше публікує новину у ЗМІ. Зовсім скоро на дівчину починається справжнє полювання. Головна вимога уряду викрити своє джерело інформації. Розлука з коханими, заточення, катування та моральне знущання… Чи готова все це витерпіти журналістка заради власних принципів?

Авторка: Валентина Герасименко. Ілюстраторка: Ксенія Євтушенко.

[mistape]

Читати також

error: Копіювати не треба :)